۲ مهر ۱۳۹۳، ۸:۵۰

اعتماد در گفتگو با مهر:

شاهرود برای نخستین بار میزبان اکران فیلم‌های "مقاومت" شد

شاهرود برای نخستین بار میزبان اکران فیلم‌های "مقاومت" شد

شاهرود – خبرگزاری مهر: مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود از برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت همزمان با سراسر کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: شاهرود به همت این کانون برای نخستین‌بار میزبان اکران فیلم های "مقاومت" شد.

عباس اعتماد در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اظهار اینکه کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود با همکاری سپاه ناحیه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت همزمان با سراسر کشور در این شهرستان کرده است، افزود: این جشنواره به طور همزمان در 400 شهر کشور و در کشورهای روسیه، هند، گرجستان، قزاقستان، سوریه و فلسطین(غزه) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با حضور سینماگران کشور و هنرمندان در سطح ملی و بین المللی با موضوعات مقاومت و بیداری اسلامی، وحدت اسلامی و مقابله با اندیشه های تکفیری ها، مقابله با جنگ نرم شبکه های استکبار، تروریسم و صهیونیزم بین الملل و ... در گستره منطقه ای و جهانی برگزار می شود، بیان کرد: فیلم های این جشنواره در شهرستان شاهرود، از دوم تا دهم مهر ماه همزمان با هفته دفاع مقدس در سه سانس صبح ویژه مدارس و عصر و شب ویژه عموم مردم در تالار بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود و کانون جوانان بسیج اکران می شود.

این پیشکسوت عرصه هنر تئاتر، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ، این رویکرد فرهنگی را اقدامی مناسب در راستای اعتلای فرهنگ دفاع مقدس و زمینه مناسبی برای آشنایی نسل جوان با حماسه های دلیران مردان ایرانی در دوران دفاع مقدس دانست.

اعتماد اذعان کرد: آثار سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، با زبانی متفاوت، ندای آرمان های امام(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی را به گوش فرزندان ایران اسلامی می‌رساند.

وی، سینمای دفاع مقدس را جزو ضرورت های امروز جامعه دانست و تاکید کرد: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج شهامت و شجاعت و دفاع از ارزش ها از جمله اهداف محوری این رویداد سینمایی است.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود در خاتمه با اظهار تاسف از اینکه شاهرود فاقد سینما است؛ گفت: فیلم های جشنواره مقاومت، برای نخستین بار در این شهرستان اکران می شود و  امیدواریم که مردم از این رویداد سینمایی خوب استقبال کنند.

کد خبر 2376454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha